Enkelt tips!


Jag har tagit en enkel bild för att visa lite tips på hur man kan ändra lite på en bild snabbt och enkelt.
Jag fick en fråga av en tjej igår om jag hade något tips på att få en bild mycket "varmare". Därför tänkte jag visa lite som jag bara drog ihop, hur man kan ändra till värme i bilder eller till kyla i bilden. Den bilden som det står Kallt på har jag enbart dragit ner färgtemperaturen och ökat skuggorna lite. Det det verkligen iskallt ut på denna bild. Att fixa det tar inte längre än 1 minut! Medel - bilden ser ut som vanligt! Där får man fixa och trixa hur man vill om man vill det. Nu kommer jag till din fråga, hur man får bilden varmare? Ja om bilden "varmare". Den har jag ökat färgtemperaturen en liten bit och sedan har jag graderad ton. Ser ut som att solen precis gått ner efter en klar vinterdag.

Hoppas att tipset hjälpte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Fotobloggar