Fågel, fisk eller mitt i mellan..

Ska väll börja med att säga att min morgon började med att jag höll på att få hjärtattack eller något liknade. Ligger ute & solar, kollar åt sidan och ser att Rocky har en fågel i munnen och springer in. Och där står jag och skriker Nej!
Ställer min i dörr öppningen och ser att Rocky ligger i hallen och kikar på fågeln som han lagt brevid sig på mattan.
Okej tänkte jag, den är död!'
Men icke, kliver in en meter och den börjar flaxa omkring och Rocky efter. Först flyger den in i magen på mig och sedan in i fönstret i köket då.. Rocky efter, röjer alla saker på HELA köksbordet.. Jag springer livrädd ut igen. Fågeln flyger upp över kylskåpet och frysen. Då passar jag på att skynda min in för att hämta min telefon och ringa Jimmy som skulle komma hem på lunch vilken sekund som helst. Han kom hem och fågeln var borta.
Vi trodde att den hade flugit ut. Halvtimma senare skulle jag in och hämta vatten och ja vad fan kommer upp brevid en? FÅGELN!!! Flaxande och jag skrikande.. Men tillslut fick Jimmy ut den, som tur var.
VILKEN MORGON!


Där sitter den lille..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Fotobloggar